Меню KDT
ru kz en
Новости | все новости

Қазақ тілі мұғалімі Жумажанова Д.М "Құрылымдық кері байланыс арқылы сабақтың сапасын көтеру" атты шығармашылық есебі

25.12

Солтүстік Қазақстан облысы Ақжар ауданы Бостандық орта мектебі Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Жумажанова Данагул Мухтаровнаның шығармашылық есебі Ұрпақ тәрбиесі – ұлы іс. Қай заманда болмасын адамзат алдында тұратын ұлы мұраттың ең бастысы – өзінің ісін, өмірін жалғастыратын ұрпақ тәрбиелеуі. Ұрпақ тәрбиесі – келешек қоғам тәрбиесі. Сол болашақтың иелерін жан- жақты жетілген,ақыл-парасаты мол, ғылыми-мәдени өрісі озық етіп тәрбиелеу - ата-ана мен ұстаздардың қоғам алдындағы борышы. Елбасы Жолдаунда : «Бәсекеге қабілетті дамыған мемлекет болу үшін біз сауаттылығы жоғары елге айналуымыз керек». Қазіргі әлемде жай ғана жаппай сауаттылық жеткіліксіз болып қалғаны қашан. Біздің азаматтарымыз үнемі ең озық жабдықтармен және ең заманауи өндірістерге жұмыс жасау машығын меңгеруде дайын болуға тиіс. Сондай-ақ балаларымыздың жалпы барлық жеткіншек ұрпақтың функционалдық сауаттылығына да зор көңіл бөлу қажет. Балаларымыз қазіргі заманға бейімделген болуы үшін бұл аса маңызы» - деген болатын. Адамға ең бірінші білім емес, тәрбие беру керек, тәрбиесіз берілген білім адамзаттың қас жауы деп Әлфараби бабамыз айтқандай балаға тәрбие беруіміз керек. Қазіргі оқушы жан-жақты, рухани бай тәрбиелі болуы тиіс.Баланың тәрбиесі , адамгершілік қасиеті болмаса құрғақ біліммен одан жеке тұлға қалыптаспайды.Республикамыздың егемендік алып тіліміздің мәртебеге ие болуына байланысты мектептердің білім беру саласында көптеген оң өзгерістер болып жатқаны баршамызға аян. Тіл мамандарына оқу процесінде оқушының сөйлеу қабілетінің дамуына әсер ететін көп көңіл бөлу қажет. Себебі: тілі жетік оқушы барлық гуманитарлық пәндерден жақсы нәтиже көрсете алады. Ал тілі дамымаған шәкірт біліп тұрған білімін өз дәрежесінде жеткізе алмай қиналады. «Тіл дамыту дегеніміз –тілдік норманың жетелу, ширау, даму дәрежесі»-деп түсіндірді тіл ғылымдарының ғалымы М.Балақаев. Тілдік норма жетілу үшін оқушының ауызекі сөйлеу тілін, жазба тілін дамытқан жөн. Сөйлеу арқалы ауызша тіл дамыса, еркін тақырыпқа жазған мақала, эссе, ой толғау, әңгіме, мазмұндама , шағын шығарма жазу арқылы жазба тілді дамытуға болады. Әр ұстаздардың білімі мен біліктілігі пәнді меңгерудің әдіс-тәсілін жетік менгеруі, осы әдіс- тәсілді іс жүзінде тиімді қолдана алуы – бүгінгі күннің талабы. Оқу инемен құдық қазғандай екендігін ескерсек, пәнді меңгерту ұстаздан тамшыдан көл жасағандай үздіксіз ізденісті, үлкен қажыр –қайрат жұмсауды қажет етеді. Осы бағытта « Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлау» бағдарламасының стратегияларын пайдаланады. 1.Араласып кеткен оқиғалар стратегиясы. Төле би ,Қазыбек би, Әйтеке би шешендік сөздерін ретте. - Өгізді өрге салма, қанатың талар, наданға көзіңді салма , сағың сынар. - Мұның нағыз тұлпарға үш қайнаса сорпасы қосылмайды. Есекке шатысы бар екен. - Біз қазақ деген мал баққан елміз, бірақ ешкімге соқтықпай жай жатқан елміз . - Бақ- ұзатылған қыз. - Ал шынайы тұлпар дауысын қызараңдай сыңғырлатып, үзілтіп, әсерлі, қайырып кісінейді. - Жана үйреткен жас тұлпар жарысқалы келгенбіз. Төле би:______________________________ _______________________________________ Қазыбек би:____________________________ _______________________________________ Әйтеке би:____________________________ 2.Хат жолдау. «Менің алыстағы достарым» тарауы бойынша оқыған мәтіндердегі бір кейіпкерге хат жолдау». _____________________________________________________________________________________________________________________ 3.Екі түрлі түсініктеме күнделігін толтыру. Достық туралы сіздің пікіріңіз Қатты әсер еткен үзінділер 4. Сұрақ қою өлшемі. Әңгіме бойынша қандай сұрақтар туды ? _____________________________________________________________ Сабақты осылайша түрлендіріп өткізсек, оқушылырдың білімге деген қызығулығы, белсенділігі артады. Пәнді менгерудін сан қырлы әдістемелері мен озық технологияларын дұрыс қолдана білсек, үлкен жетістіктерге жететініміз анық. Жеңіп алып, жеңіске жетуі де мұғалімдер мен оқушыларды одан әрі ынталандырады. Өзімнің жетістіктерім ретінде Республикалық «Мен және менің коучингім» атты коучинг байқауының І орын иегері ретінде танылдым. Облыстық «Мағжан оқулары» атты байқауында ІІІ орын иегері болдым. Менің оқушым Республикалық қашықтық олимпиадасының күміс жүлдегері болды. Көптеген оқушылар қазақ тілінен республикалық қашықтық олимпиадаларына белсене қатысып, жүлделі орындарға ие болып отырады. Қазақ тілінің мемлекеттік тіл құқығына көтерілуі. Білім туралы, жастар саясаты туралы заңдардың қабылдануы келешек ұрпақ тәрбиесіне үлкен жауапкершілікпен қарауды міндеттейді.Осы тұрғыдан жас ұрпаққа елжандылық, имандылық пен ізгілік тәрбиесін беруде, мектеп ішінде жүргізген мәдени шаралардың орны ерекше болды. Шәкірт бойына тәрбие дәнін себер ұстаз болса, олар өз істермен, өткізген әр түрлі іс-шараларымен дәлелденуде. Қазіргі оқушы ғылыми ақпаратты талдай өндей, жинақтай және қолдана білуіне,заманауи ақпараттық –коммуникациялық технологияларды меңгеруі тиіс. Осы орайда өзім сабақ беріп жүрген оқушыларымның тең жартысы республикалық қашықтық олимпиадаларға қатысады. Олар: ХасенД, Артемьева Т, Рублева А және т.б. Оқушылардың білімінің базалық мазмұны яғни пәндік нәтижесі болуы тиіс.Біздің бірлестіктегі мұғалімдер «Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту», «Деңгейлеп саралап оқыту» технологиясын сабақтарында ұтымды пайдаланды.Қазіргі заман талабына сай технологияларды дұрыс пайдаланғанның нәтижесі болса керек,мұғалімдеріміз де шәкіртеріміз де биіктен қөрінді. Аудан көлемінде өтетін шығармалар байқауына да қатысамыз «Елбасым -мақтанышым» атты шығарма сайысында 7 «А» сынып оқушысы Жангельдина Г екінші орынға (2015-16 оқу жылы), (2016-17 оқу жылында) Қабдраш Б «Менің Тұңғыш Президентім» тақырыбындағы аудандық шығармалар байқауында 1 орынға ие болды. «Тілім тірегім, соғып турған жүрегім», «Шырайлы аты елімнің, қасиетінде жерімнің»атты шығармалар байқауында 10 «А» сынып оқушылары : Сабырова Айнура, Каримова Анель ,Маденова Алтынгуль, Жакупова Айгерим, Куртбай Бекет белсене қатысты. Аудан, облыс көлемінде болып тұратын Абай, Мағжан оқуларында оқушылар жүлделі орындардан құр қалған жоқ. Қабдраш Б Мағжан оқуларының «Шолпы» атты өлеңіне ғалыми жоба жазып , облыс көлемінде ІІ орын иегері болып, қорғап қайтты. Орыс сыныптарындағы қазақ балалары үшін өтетін «Мұрагер» олимпиадасында 11сынып оқушысы Мухамедиев Райымбек 1 орын, Шамши Арыстан III орынды иеленді. Өзім «Өрлеу» біліктілікті арттыру ұйымдастырған ІІ деңгейлік бағдарламасы бойынша курсты бітіріп шықтым. Сондықтан да өзім топпен жұмыс, кері байланыс сияқты жұмыс түрлерін қолданамын. Білім беру жолындағы танымсыз еңбек, шығармашылық ізденіс әруақытта өз нәтижесін береді. Оқушылар білімінің сарапшысы-олимпиада деп есептесек, жылма жыл оған қатысушылардың саны да, жүлдегерлердің де саны молайып келеді. Жарқын болашақ 7 аудандық «KATEV» қазақ тілі олимпиадасының «Жазушылар» номинациясы бойынша 2 орынға 9 сынып оқушысы Қабдраш Бекжан, «Әдебиетші – тілшілер» номинациясында 10 сынып оқушысы Сарсенбаева Айжан, «Сөз шеберлері» номинациясында 9 сынып оқушысы Қабдраш Бекжан ие болды. Біздің мектеп аралас мектеп болғандықтан мемлекеттік тілді терең де жүйелі түрде менгерту мақсатыңда апта сайын әр түрлі іс шаралар өткізіледі. Менің оқушыларымның көрсеткіштері жақсы. Бүгінгі күні «Ғылым таппай мақтанба» деген ұлы Абайдың даналығы нақты шындыққа айнала бастағандай. Шығыс ғұламасы «Орташа мұғалім айтып береді, жақсы мұғалім түсіндіреді, үздік мұғалім көрсетеді, ұлы мұғалім қанаттандырады, шыбыттандырады» дейді. Олай болса жақсылардың қатарында болғым келеді. Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі: Жумажанова Д.М Мектеп директоры: Садуев Т.А


Посмотреть новость на сайте учрежденияВернуться к списку новостей

Комментарии


Чтобы оставлять комментарии авторизуйтесь
Последние обсуждения | все обсуждения

День Знаний

1 СЕНТЯБРЯ- ДЕНЬ ЗНАНИЙ!
09.10.2016
1

Что полезно есть на завтрак ???

Полезный завтрак
11.07.2016
3

Каким видом спорта Вы заниматесь?

за здоровую нацию
11.07.2016
0
Партнеры